Napoleon

Idag fick jag ett sms utav almedina .. där stod det att fd. rapparen Napoleon kommer till malmö för att prata om hur han blev muslim ..
För er som inte vet så var Napoleon en rappar i gruppen Outlaws ,tillsammans med tupac . de var bästa vänner ..

Föreläsningen var perfekt .. det fick en att tänka extra .. han berätta hans förra liv och hur allt har förändrats .. han sa att han hade penga har köpte alla de nya bilarna , köpte nytt hus hela tiden men ändå var han inte lycklig .. han hade ingen bra känsla inom sig och inte förstod varför ..
som många säger och även Napoleon att de flesta muslimer ser lyckliga ut hur svårt dem änn har det och jaa det stämmer för att vi ber till gud ..och är tacksam för allt ..

Man fick verkligen en tankeställning när man va där och lyssnade på vad han säger ..
verkligen bra ord ..

vissa icke muslimer komverterar till islam och blir bra människor .. och vi som är muslim inte tar det på allvar och blir inte tacksamma vi borde läsa koranen och be till gud .. 
 
Inshallah ..

jag kommer med bli en bra människa en dag ..  vill verkligen börja be .. när man sitter och lyssnar tänker man bara varför gör vi på detta visset .. vi gör fel .. vi borde välja den rätta vägen .. som napoleon sa alla frågor som jag hade i huvudet stod i koranen .. minna vänner dog  jag frågade mig varför och i koranen står svaren på alla frågor man vill ställa så finns svaren i koranen .. så alla som är muslimer ni borde ta er religion på allvar ..





Kommentarer
Postat av: izz

hej snäckan , har du blivit en djup tänkare =) ju alla religioner bore tas på allval i rätt måta tycker man ju ... jag har min religion, det e naturen runt mig , precis som häxorna tror jag på naturens krafter =)

2009-05-14 @ 11:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0