Ensam

Vaknar...som alltid...ensam...


Tittar ut genom fönstret och ser att det regnar, kryper ner under täcket en stund till...ensam...


Tar en varm dusch...ensam...


Äter frukost stående vid diskbänken, det känns så onödigt att sätta sig vid bordet då jag ändå är...ensam...


Sätter mig i soffan och tittar på tv , lyssnar på musik i bakgrunden...ensam...


Det ringer...pratar bort en stund och känner hur orden bubblar ur mig, har ju inte sagt ett ord idag eftersom jag är...ensam...


Går iväg till affären för att handla middagsmat...trist att äta själv men jag måste...köper en påse godis att trösta mig lite med...Går sakta hem igen...ensam...


Sitter vid datorn och försöker få tiden att gå...Bloggen, msn, Facebook...lite sällskap via skärmen men ändå...ensam...


Så lyser solen ute, himlen har blivit klarblå och fåglarna kvittrar...Klär återigen på mig, och tar en promenad ..ensam...

Ser par efter par som sökt sig ut på promenad när solen äntligen tittar fram...dom går hand i hand, jag går... ensam..
.

Hem igen och lagar mat, äter framför TV:n...mitt sällskap för kvällen tillsammans med godispåsen och datorn...de enda sällskap jag har då jag är...ensam...


Avskyr att gå och lägga mig, men när klockan passerat midnatt vet jag att jag ändå snart bör krypa ner under täcket igen...ensam...


Vissa dagar njuter jag av att inte behöva umgås med någon, andra dagar känner  jag mig verkligen bara...ensam...


Kommentarer
Postat av: Zelfijes Mamma

Jag vet hur det känns, det har hänt mej med, men glöm inte att du ALDRIG e ensam, fast man endå känner sej ensam. Du finns i mitt hjärta älskling. Älskar dej, och glöm inte: du e aldrig ensam, du finns alltid i mina tankar och mitt hjärta =)

2009-05-24 @ 17:23:39
URL: http://misshoti.blogg.se/
Postat av: Anny

Jag förstår veerkligen hur du känner dig gumman.Sjukt trist igentligen. :( Världen blir bara tråkigare:( pusspuss

2009-05-25 @ 08:20:54
URL: http://annybanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0