Släpp taget och börja leva

Livet är ofattbart mirakel innehåller livsenergi och underverk som bör upplevas.. Visst är livet en gåta?
Det kan vara svårt att förestå dess uppmaningar. Det som ska inträffa sker trots vårt motstånd och vår vilja.
Vi vill gärna veta varför svårigheter drabbar oss och vad det är för mening med detta.
Länge söker vi svar och tänker. Det kan vara svårt att hitta svaren när vi fortfarande står kvar på samma plats och tänker. Vad skulle hända om vi bara släpper taget om alla frågor och bara accepterar?
Ju mer vi söker desto mer blir vi förvirrade. Vi ställer oss många frågor som gäller andra, men sällan frågar vi oss själva," varför går jag genom denna situation"  " vad är det jag ska lära mig" vad har jag fått med mig" vad kan jag göra bättre" hur kan jag gå vidare"

Det finns ingen karta på hur vi ska gå tillväga. Det enda som vi kan göra är att tro och ha tillit till vår egen förmåga med att vi gör det bästa. 
Sällan handlar det om hur andra behandlar oss, mer än vår egen upplevelse och vår reaktion i frågan.
Vi kan inte klaga på andra eftersom de är själva rädda och även omedvetna.
Vår egen inre värld har alltid en bild, en föreställning på saker och ting ska vara.
Den är van med att tolka och ha åsikter trots att det inte finns sanning i det hela.
Vi är själva ansvariga för hur vi väljer att tolka, och tolkningen sker alltid innanför hjärnan, och vilka är som tolkar mer än slutkörda tankar




- Jag var en blomma som höll på att dö ut . Regn perioden vände och nu blommar jag som aldrig förr

Kommentarer
Postat av: Zelfijes Mamma

Så sant, så sant ... Du e smart Yasemin =)

2009-03-21 @ 23:12:41
URL: http://misshoti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0