23/1-09

Idag satt jag på balkongen , fastnar ibland där när man sitter och tittar på bilarna och alla människor som går förbi och bara sitter och funderar över livet .. medans  jag funderade märker jag hur stressade dagens människor är .. vad är det dem stressar för ?? billisterna kör som galningar för vad ?? missa något kanske ??eller att dem vägrar stanna för gående och håller på att köra på dem för dem hinner inte stanna .. men då ska man verkligen inte ha körkort .. nejj det är en dum vanna man har gjort ,det är därför dem stessa lika med  folk som ska med bussar .. men ta det lugnt missar du ena sitt ner det kommer en till , affärerna  ska man inte ens börja prata om hur kan man stressa i en affär det går ju inte snabbare för att man puttar på människor . vi måste lära oss och  våga ta det lugnt och inte stessa så mycket kroppen tar skada av det .. men som sagt det jag kom på när jag satt i balkongen var hur allt är förändrat vi är inne i 2009 .. jag ska bli 23 var har mitt liv sprungit iväg ?? allt är så ändrat minns när jag var yngre då var allt så annorlund , det fanns mer lekplatser för barn vad finns det nu river alla lekplatser för att göra garage eller plantera lite träd och blommor .. ok det är fint men vart ska barnen ta vägen ?? deras barndom försvinner för dem har inga lekplatser och inget att göra blir ju data ,tv och tv spel tycker det är fel för dem ska kunna få uppleva en riktig barndom så som jag har fått uppleva.. bara jag tittar  ut så är allt så förändrat atmusfären ska vi inte prata om en annan luft kvävande .. förr kunde man sitta på gräsmattan och bara titta på himlen och den var klar blå utan moln .. hur ser den ut idag .. hur har vi fördärvat våran värd .. här kan jag sitta och predika fast inte gör något åt saken . och där kommer fråga varför inte göra något åt saken .. men på sätt och viss vad kan jag göra .. tiden går och världen kommer alltid att förändras och vi kommer att åldras vare sig man vill det eller inte .. thats life ..


Det  som jag är glad över är att jag har fått min barndom , verkligen lekt i sandlådan det var det bästa jag visste .. jag ser aldrig barn mer som leker i sandlådan .. vad är det som hänt ?

Jag stressar inte mer tänker inte låta min kropp ta skada av det med .. gör det jag ska och tar den tid jag behöver för att göra det , varför stressa det går inte snabbare för det ..


Livet försvinner så snabbt dagarna och tiden rinner iväg .. ta vara på varje dag och var glad att man lever och mår bra .. va inte ledsen för saker som du vet att du kan förändra låt ingen skada dig var stark och var lycklig ...





- Once you let go of the wheel, you might end up right where you belong.


Kommentarer
Postat av: SUSAN

vf ringde du aldrig

2009-01-23 @ 19:03:30
URL: http://susus.blogg.se/
Postat av: Laura

jag håller med dej där gumman. Kommer också ihåg när jag va liten, när jag lekte i sandlådan. men det e de "nya och coola" undommarna som sitter o röker och slänger glasflaskor i sandlådorna, då e det självklart att föräldrarna inte låter barnen leka där .. men men. Hoppas att allting e bra med dej gumman (L) love yaa , puss Laura

2009-01-23 @ 20:08:09
URL: http://misshoti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0