5/2-09

Jag sitter ofta och tänker över livet och döden ..
Det är min största rädsla - döden
Dock har vi alla olika sätt att se på döden , en del ser döden som att födas på nytt.
Att man lider i detta livet och döden är som paradiset , det är skönt om man kan känna det så , fast tyvärr så gör inte jag det .
Jag ser inte döden som en befrielse från livet .
Det ända jag hoppas är att jag är död innan jag kommer till ett boende , NEVER , ska aldrig komma till ett boende ..
Jag hoppas bara att jag inte lider , att jag inte har smärta eller är ensam .
Hellre att jag blir skjuten så att det går snabbt så att jag inte hinner känna smärta men samtidigt så vill jag hinna leva livet , jag är rädd att avsluta livet innan jag är färdig här på jorden .
Men det största rädslan av döden är vad händer sen ?

Jag tror att när  man har dött så lär man bli straffad för allt man gjort .. ohhhh shiit
Jag tror livet kommer att spelas upp som en film från dagen man föddes till dagen man dog ..
Där får man se ALLT  vad man har gjort ..
Alla dåliga saker alla bra saker , hur man sårat människor , familj , bara ett ord kan  såra fast man tänker inte på det , lögnerna .
Man kan ju knappast påstå att jag är världens bästa människa , men typ vem är det ?
men jag har verkligen ångest för allt det dåliga jag gjort , folk man sårat omedvetet , dåliga saker man gjort , dåliga tankarna man haft ..
Men jag vill vara bra , försöker alltid finnas där för mina vänner och ställa upp för dem .. vill vara där för min familj och alltid hjälpa till så gott jag kan ..
Även om en människa sårar mig så vill jag hans/hennes bästa . önskar ingen i världen något illa .. kan bara inte tänka så ... alla har ju rätt till ett liv .. och det är inte jag som har rätt att döma dem
Men jag måste sluta vara för snäll p.g.a att jag blir utnyttjad för min snällhet och vänlighet ..

Tillbaka till döden ..
När man sitter där och kollar på filmen om ens liv , lär man verkligen ångra allt man gjort och det är då man blir staffad för allt man gjort men även får bra p.g.a allt bra man gjort .. men straffade ska vi bli ... där kommer rädslan ..
sen lär vi se om det är himmlen eller helvetet ,, om ens helvetet släpper in en .. hahah

Såå vänner ..

Hur ser ni på döden ???



- skratta en del , gråt en del ,men glöm inte bort att leva livet

Kommentarer
Postat av: Victoria Wiklund

Jag har funderat på en sak de senaste dagarna. När folk säger att dom är rädda för döden. Menar dom då att de är rädda för vad som ska hända efter livet? Eller är det ¨det som JAG är rädd för, själva dödsögonblicket, smärtan, tankarna osv?

2009-02-05 @ 23:27:30
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Postat av: Victoria Wiklund

varför är du förresten så stensäker på att vi ska bli straffade? det låter väldigt onödigt tycker jag. jag tror det kommer hända något lite mer meningsfullt..

2009-02-05 @ 23:30:05
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Postat av: Victoria Wiklund

ja det är sant. man ska inte tänka för mycket på det, det kan ju leda till att man mår dåligt största dels av livet då man egenltigen borde ha haft det bra och mått bra. såna tankar kan förstöra så mycket :S meeeen det är svårt att låta bli! I know, har själv varit i träsket =)

fast ajg är inte ett dugg rädd för vad som händer efter döden. jag tror inte en sekund på att något "svart" kommer ske.. jag tänker mer konkret och är livrädd för tex hur ont kulan i bröstet kommer göra eller hur jobbigt det kommer vara när man inte kan andas under vattnet innnan man drunknar! :D haha!

2009-02-06 @ 02:24:30
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Postat av: Jackeline Perez

jag tror att vi bara försvinner och att det inte finns ngn liv efter det. vi förmultnar under gjorden eller blir till aska. Fast vår själ finns nog vandrades =)



kram

2009-02-06 @ 13:44:57
URL: http://perezjackeline.blogg.se/
Postat av: joyce

Hey



Behöver du en ny mascara ?

Var med å tävla nu om denna perfekta mascaran från YSL?



KRAM

2009-02-06 @ 14:21:19
URL: http://shoppingholicmom.blogg.se/
Postat av: Gynning

Trevlig helg!!

2009-02-06 @ 19:10:02
URL: http://frokengynning.blogg.se/
Postat av: joyce

sv: aah va synd men det finns alltid tävlingar hos mig så nästa gång du ej missa heeh -_-

2009-02-06 @ 23:10:12
URL: http://shoppingholicmom.blogg.se/
Postat av: Nathalie Franzén ♥

sv: ja visst är den :D!

ucsh ja, det med döden. fruktar den inte direkt, men det är ju iallafall riktigt läskigt...



ha en bra helg! :)

2009-02-06 @ 23:17:07
URL: http://nattahlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0